Vaccin, jobb & tomhet.

Nu har det gått ett par dagar igen och vi har hunnit med en massa. I torsdags fick vi lov att hoppa över babysim, för Leo skulle på hälsokontroll och vaccineras. Så vid nio mötte vi upp Linus på BVC. Leo väger nu 8300 gram och är 67 cm lång. Han är bäst våran prins, en riktig gladskit. Bara skratta och snacka med doktorn och barnmorskan. Pep till när dom sprutade in vaccinet men blev lugn lika fort. När han vaccinerades sist fick han feber och mådde inte alls bra. Den här gången klarade han sig från allt sånt, som tur var. På eftermiddagen åkte vi till Linus föräldrar och käkade mat, sen fick Leo stanna där medans Linus var på träning. Jag tog mig tid att jobba några timmar på nynästak. Brukar ha Leo med mig, men det går så mycket snabbare om jag är själv och dessutom blir han bara glad över att få vara med farmor,farfar och faster. Idag har vi mest såsat på här hemma, Vilda har varit här hela dagen och myst, jag har fått undan lite tvätt och städat lite lätt. Sen kom Linus hem, Pontus hämtade vilda, jag åkte och handlade och gjorde sedan pizza. Vi for sedan och lämnade Leo hos mormor och morfar och Linus följde med mig till stallet och tog in hästarna, Camilla tittade dessutom förbi där så det gick otroligt snabbt och det var skönt att slippa vara själv i mörkret. For tillbaka till mamma och pappa och blev kvar där. Innan vi kom iväg hade Leo hunnit somna så han fick sova kvar där. Nu är det tomt här, bara en snarkande Linus. Tänk att det var såhär förr, bara Linus och jag. Konstigt, känns som att jag haft Leo hela mitt vuxna liv, trots att det känns som att det bara var en månad sen han föddes. Min lilla prins, som imorgon blir fem månader. All kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0