Bowling, häst och grinig pojke.

Nu börjar helgen gå mot sitt slut, för mig gör det dock inte så mycket för jag ska ju ändå inte jobba imorgon, men helgerna är ändå speciell på någt sätt.
I helgen har vi inte gjort så mycket egentligen, mest tagit det lugnt. Igår hade jag morgonen i stallet och vi har nu fullt stall igen. Det tar lite längre tid motför förr, men vi har färre stallpass istället så det är ju helt okej. Åt middag hos mamma och pappa, och sedan blev det två timmars bowling med Lisa och Pontus. Leo stannade hos mormor och morfar medans. Blev sedan en snabb visit hos Mackan.
Idag har vi mest tagit det lugnt och myst. På eftermiddagen tog vi en ridtur med Linnea och Robzon runt Brunne. Jag har nu galopperat första gången nu sen Leo föddes och jag åkte inte av heller. Mysigt var det, dock har  jag ont på diverse ställen nu från både ridturen och bowlingen. Otränad som få. När jag kom hem hade Linus lagat middag, den tredje den här veckan. Oxfilé stod på menyn. Söndagslyx. Vid Linus andra lagade middag den här veckan funderade han på om han själv hade blivit sjuk eftersom han inte lagat mat mer än en gång på en vecka. Vad säger det om arbetsfördelningen i vårat hus. Dessutom är det jag som fått sköta eldningen idag så manliga poäng till mig.


Leo har inte varit sig lik i eftermiddag, han har varit grinig vilket han aldrig brukar vara. Han kanske är i någon tillväxtfas. Vi har verkligen tur som fått en sån glad prins förövrigt. Så grinig måste han ju få vara någon gång med.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0