Hus

Sen i går så har jag varit och kollat på ett och samma hus 3 gånger. Tre gånger, utan att egentligen veta  varför.
För jag hade redan bestämt mig innan jag kollade på det.  Jag ska alltså köpa hus. Ett alldeles eget litet hus som jag ska bo i alldeles själv. Eller Virrebäbis ska också bo där med mig.
Inget speciellt, i en klass där man kan kalla det kråkslott . Det är egentligen bara att flytta in så så hemskt är det inte.
Men en massa som jag vill göra ändå. Ett hus med hundra olika möjligheter. Tusentals tillochmed.
Fyra rum, två sovalkover, två badrum, ett med badkar. ett kök och stor altan. två  våningar.
Så imorgon efter klockan tolv, är jag husägare. Om det inte händer något annat.
Alldeles själv ska jag gå på banken, träffa en kvinna och han som äger huset nu, sätta över en massa pengar och skriva på papper. Jag är nervös och har ont i magen.

Just idag valde jag att se möjligheterna, se bortom all tid jag kommer måsta lägga ner, och alla tårar som kommer att komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0