Vad vet jag?

Jaa vad vet jag egentligen, ingenting just nu känns de som.
Jag går på tomgång och fattar ingenting, känns det som. Jag har inga planer, inte ens för nästa vecka.
J har redan börjat planera långt fram, Han vill söka jobb i Nya zeeland, (tror inte jag pricka stavningen där men de kändes bra) , för att han har hört att de är mycket snö där. Jaha säger jag och vägrar flytta från bruksbacken.
Sen går de några minuter, och J berättar att han fått ett jobb erbjudande, nästa vinter,  I gävle eller var tusan de nu var. Jaha tänker jag. Jag tänker fortfarande inte flytta från bruksbacken. Men J är den enda i hela vääärlden som jag vet, som först blir uppsagd från ett jobb, Sen ringer ett annat och erbjuder han nytt. Och ena dagen sluta han på ena jobbet, och nästa dag börjar han på det andra.. Sen går de någon månad så ringer en annan om ett nytt jobb, med bättre betalt. Borde jag bli deprimerad? Kan man ha mer flyt eller? Ska jag sitta här hela livet och inte veta vad jag ska göra? Om inte annat kan jag bli lyxhustru, så kan han skicka mig pengar varje gång han fått lön. Skulle ju passa mig bra.
Nej nu ska jag sluta vara deprimerad för att jag inte vet vad jag vill göra med  mitt liv:)

Jag har ju iallafall lyckats ta körkortet innan jag fyllde femtio.  Jag var jag iallafall tjugo och någon månad.
Nedrans tur för mig att mamma införskaffade en uuupel för en månad sen, och att jag numer är hennes privatchafför bara för att jag har hennes bil dygnet runt.

Vad har jag lyckats med idag då..
Tränat har jag gjort, med Linnea, sen for jag och jobba. Men lyckades krascha datorn, så fick ta med mig alla papper hem och sätta mig här och greja. Sen städa jag, handlade och lagade mat. Åkte och hämta Lissy och tog en promenad med henne. Hälsade på Camilla på hennes andra hem, dvs ridskolan.
Sen hem och satt mig i soffan och kolla på Greys, och nu ligger jag och Virren och myser i soffan.
Imorn blire jobb, sen ska jag ut till ullånger och vara barnvakt åt Mathilda, frågan är vad vi ska hitta på.

Oj, nu har jag nog fått ihop de minst meningslösa och tråkigaste inlägget på länge, Nicke jag hoppas du är nöjd:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0