Goddagens


Igår i ullånger stötte jag på en mycket speedad tjej, som hon själv säger. Mathilda alltså. Jag vet inte hur många varv vi sprang runt i lägenheten och hon var på toppen humör hela tiden.  Frågade vad hon ville hitta på och hon ville åka bil så vi åkte till docksta och skule och kolla på hästar, liftar och traktorer.  Sen fick hon pannkaka , åt som en häst.
Ut och fiska en sväng och sen blev de duschen för henne. Så grymt söt ungen är, när jag tvättar håret på henne säger hon, - Frida vet du en sak? Jag svarade ju nej och antog att de skulle komma någon finurlig mening, men söttjejen sa bara- Frida du är så himla snäll. Om jag någon gång måste få barn så hoppas jag får en sån góunge. Men jag ska ju som sagt inte ha några. Räcker med Virrekatten. När Jessica slutat och kommit hem begav jag mig till torrom, jätte trött och otaggad för att sova  på en skola med en massa barn. När det väl var dags att sova kunde jag inte somna, så jag låg vaken hela natten och filurade, vilket slutade med att idag när jag kom hem. Fick jag lov att sova två timmar, hämta madde och köra henne till finnmarkshelvete och sen fara in på färg affären, så nu har jag nästan målat om hela köket, tillochmed taket.
Fast det blev bara en annan vit färg , fräschare på något sätt. Bara för att få bort isaks jävla colagroggfläckar som har varit i köket sen vi flyttade in. Omöliga att få bort, och fullt var det bakom elementet. men nu har jag målat över dom. Och påsöndag blir det förhoppningsvis nya golv i kök, sovrum och tvrum. Just nu ser det bara ut som ett bombnedslag här. köksbordet och alla stolar i tvrummet. Lampor och klocka i soffan, sen äre ju jag och Virren med.
Ni vet den katten som är tvungen att kliva på locket till färgburken och sen gå över tv bänken. Fina tassavtryck där nu:)

Imorn blire mer målning, städning och lite trav förhoppningsvis.
Kanske ska ta och knoppa nu jag
Sov gott.

jag stör mig fortfarande på, men hon lyssnade iallafall. Den meningen kommer förstöra mitt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0