Jag vet inte....

hur många gånger idag. Varför bor jag här.
Jag trivs super ända tills jag kommer hem och är hemma ett tag. För då känner man hur det kommer upp rök genom golvet.  Haft så någon vecka nu och de börjar bli irriterande som tusan. Till vintern  lär man ju se hur röken kommer upp genom listerna. Synd när det lagts ner pengar på lägenheten för att den ska, i mina mått sett bli trivsam. Väggarna lär gulna snart. Jag kommer dö som passiv rökare. haha. Från och med idag hatar jag allt som röker, Tessan du får inte komma hit mer ;) Haha
Halv tre inatt, just när jag är på väg att somna så blev jag skit skraj, lät som det var en fylltant/fyllgubbe här utanför. Kollade ut, men de var bara ett barn som  var ute och lekte själv mitt i natten. Här i frånö är det vell inget konstigt med det.
Frånöbor tycker om annorlunda människor. Vi tycker extra mycket om såna som kedjeröker, super och är sluskig!

Till något mer roligt.
Jag har haft Mathilda här sen igår morse. Började dagen med hoppning nere på ridskolan. Kollade när madde och Nellan tävla. Eller de var ju en massa som tävla så. Efter någon timma blev vi less och började vandra hemmåt. Jag som är smart och insåg att de inte skulle finnas nå parkeringar lämnade bilen hemma och fick därför dra både vagnen och lillan upp för jävulsbacken hem. M tyckte de var jobbigt att gå, även fast hon fick åka hela vägen. Var nog värme rekord i frånö igår.
Åkte ut till Hårsang och hälsa på mamma marie och gammgubben. Och hundarna.
käka middag,  Blåste bubblor, gjorde grässoppa som M mata hundarna med, vattna blommor och gick på stranden en sväng.
Väl hemma igen kom Linnea och Maria. Så Mathilda busa en massa med tjejerna och sedan blev det Twilight.
Slocknade 12 och vaknade imorse av att M var på bushumör.
Åkte och  handla med mackan och sofie , köpte glass och sedan picknicka vi nere på sandkajen. Mathilda busade en massa och Lissan fick bada.
På eftermiddagen fick jag lov att lämna tillbaka min favorit. Men barnvakt imorn igen:P
Ikväll har Tessan och Erik varit här och käkat kräftor och kollat på tv.
Nu är virre jätte pigg och busig och sitter och pratar i fönstret

Nu har jag varit duktig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0