Var är solen ?

Kan man ju undra.
Sitter på ett näst intill folktomt Flogsta och bara väntar på att det ska komma folk och bada, spela minigolf eller köpa godis. Eller vad somhelst egentligen. Har varit några tappra barn här och trotsat kylan och faktiskt badat. Den dagen jag skulle få för mig att bada när det är sånt här väder. Badar ju knappt annars. Har läst ut en bok nu, började igår. Har en hel hög med fler, men ögonen är trötta, jag är rastlös.

En sånhär dag vill man ligga kvar i sängen, lyssna på regnet och bara mysa under täcket. Det går inte, för jag har ett såkallat jobb att sköta. Jag är less, och inte ens första veckan är avklarad. Less på att det blev dåligt väder just den vecka jag började här, less på att det inte kommer folk och framförallt less på att bara vänta ut tiden. Snälla ge oss sol nästa vecka. Så det kommer mycket folk så att tiden går snabbare.

Jag har min vanliga less på allt och grin vecka nu. Och det är oftast då jag bloggar.Är ingen positiv människa jag.

Lägenheten. Ser ut som vanligt, jag tycker om den. Allt är mitt och vardagen är normal. Jag trivs.  När jag inte är där. Det första jag gör när jag slutar är att åka hem till mamma. Äter och sen sitter jag och gruvar för att åka hem. För jag hinner inte ens låsa upp dörren innan Björn Rosenströms dåliga låtar hörs upp nerifrån. Det här går inte, jag vet inte vad jag ska göra. JAG ÄR SÅ GRYMT LESS PÅ DESSA FJORTIS LÅTAR SOM SPELAS MED HÖG VOLYM OCH BAS, SÅ ATT DET BLIR OBEHAGLIGT ATT STÅ PÅ GOLVET. Jag kan bara fortsätta spela min tjejiga musik för att inte höra det andra. Jag kan ju inte göra så mycket annat. Tur att virre kan gå ut som han vill, annars skulle han bli vibrations skadad.


Någon som har lust att låna mig en husvagn så jag kan bo mitt ute i skogen utan dumma grannar.?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0